OperatiekamerOnze filosofie

Dierenkliniek de Baronie wil vanuit een dier- en klantvriendelijke benadering goede diergeneeskundige zorg aanbieden. Hierbij wensen we rekening te houden met de wensen van de diereigenaar, het belang van het dier, de technische mogelijkheden met de bijbehorende kosten en uiteraard het algemeen belang.


Consulten en behandeling

Wij werken uitsluitend volgens afspraak. U kunt tijdens de openingstijden telefonisch of aan de balie op de kliniek in Prinsenbeek  een afspraak voor een consult, onderzoek of behandeling van uw huisdier maken. In het algemeen kunt u voor een consult, onderzoek of een behandeling op zeer korte termijn (binnen één tot enkele dagen) bij ons terecht.

Op afspraak

U wordt aan de balie of de telefoon in eerste instantie zo snel en correct mogelijk geholpen door onze goed opgeleide assistentes. Door piekdrukte kan het toch voorkomen dat u even moet wachten of aan de telefoon in de wacht gezet wordt. Wij hopen dat u hiervoor begrip heeft, maar ondervindt u hiervan teveel hinder laat het ons dan alstublieft meteen weten.


Keuzevrijheid dierenarts

Bij het maken van een afspraak kunt u aangeven door welke dierenarts u bij voorkeur geholpen wordt. De algemene spreekuren en routine-ingrepen worden door alle dierenartsen uitgevoerd. Daarnaast heeft een ieder zich toegelegd op een specifiek gebied van de geneeskunde van het gezelschapsdier of zich sterker gericht op een bepaalde diersoort. Hierdoor kan het voorkomen dat u in sommige gevallen na goed overleg bij één van onze andere dierenartsen terecht komt.

Indien u ons bezoekt voor een tweede mening of doorverwezen wordt door een andere praktijk, is het praktisch vooraf aan te geven voor welk probleem u komt, zodat bepaald kan worden welke dierenarts u het beste van dienst kan zijn.


Opname en behandeling

Het kan nodig zijn om uw huisdier voor observatie of behandeling in onze praktijk op te nemen. Gedurende deze periode kan uw huisdier rekenen op een uitstekende verzorging door onze assistentes; zij zullen hun uiterste best doen om uw dier op zijn/haar gemak te stellen. Indien uw huisdier onder narcose gebracht moet worden, vragen wij u uw dier 12 uur voor opname geen voedsel meer te geven en de laatste 2 uren ook niet meer te laten drinken om misselijkheid en braken te voorkomen. Dit laatste geldt niet voor konijnen, knaagdieren en vogels !

Als het om een hond gaat, willen we graag dat u deze voor de opname eerst nog uit laat! Komt uw huisdier voor specialistisch onderzoek zoals echo- of endoscopie dan zullen hierbij vooraf nog enkele specifieke adviezen gegeven worden. Tijdens de opname zal één van de assistentes die uw dier verzorgt op een afgesproken tijd telefonisch contact met u opnemen om: precies te vertellen hoe uw dier het maakt, uw vragen te beantwoorden en een afspraak te maken om uw dier, al dan niet – afhankelijk van de ingreep – weer op te halen. Hiervoor, maar ook voor onvoorziene omstandigheden, vragen wij u een telefoonnummer bij ons achter te laten waarop wij u altijd kunnen bereiken.

 

Verzorging en nabehandeling

Wanneer uw huisdier na een behandeling naar huis gaat, krijgt u uitgebreide schriftelijke instructies van ons mee over de nabehandeling. Mochten er desondanks nog vragen of problemen zijn, dan kunt u altijd telefonisch contact met ons opnemen. Algemene vragen worden door de assistentes beantwoord. Indien gewenst wordt u doorgeschakeld met de behandelend dierenarts of wel neemt hij of zij – indien op dat moment telefonisch niet beschikbaar – in de loop van de dag alsnog contact met u op.

 

Spoed

Ook buiten onze openingstijden staan we voor spoedgevallen altijd voor u klaar. We zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar op ons vaste telefoonnummer 076-5415030. Buiten openingstijden krijgt u onze dienstdoend dierenarts aan de telefoon. Om spoedpatiënten de meest optimale zorg te kunnen bieden worden deze buiten openingstijden meestal in de zusterpraktijk in Made behandeld. Ook op deze locatie is de betreffende dierenarts via de digitale patiëntenkaart altijd op de hoogte van de ziektegeschiedenis van uw huisdier

 

Telefonisch consult

Heeft u een specifieke telefonische vraag die niet direct door één van onze assistentes beantwoord kan worden maar waarvoor een dierenarts dan wel de gedragstherapeute tijd vrij moet maken, dan kan hiervoor door ons een vergoeding in rekening worden gebracht. In dat geval zal de betreffende persoon u hiervan op de hoogte brengen.

 

Financiën

Wat de tarieven, de betalingsmogelijkheden en eventuele kortingsregelingen betreft verwijzen we naar het Vets & Pets-gedeelte op deze site omdat deze binnen de Vets & Pets groep uniform zijn.

 

Op- en aanmerkingen

Alhoewel wij er naar streven u en uw huisdier zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan er zich onverhoopt toch ooit een situatie voordoen waarin u niet tevreden bent. In dat geval kunt u uw op- en aanmerkingen over de gang van zaken (m.b.t. de organisatie, communicatie of behandeling) altijd persoonlijk dan wel schriftelijk aan ons kwijt.

Alleen indien u zich in negatieve dan wel positieve zin laat horen, kunnen wij als team gericht werken aan een nog betere…….. ZORG VOOR DIEREN!